باکسیما : سیمایی متفاوت از شما را با امکانات متعدد تبلیغاتی نشان میدهد

هفت استراتژی برای مشارکت مشتریان که بازاریابان نباید آن‌ها را نادیده بگیرند ۱

هفت استراتژی برای مشارکت مشتریان که بازاریابان نباید آن‌ها را نادیده بگیرند

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مشتریان از برندها انتظار دارند نیازهای آن‌ها را پیش بینی و برآورده سازند. برای بازاریابان، این بدان معناست که فاصله بین خدمات مشتری و بازاریابی روز به روز کمتر می‌شود. تجربه مشتریان دیگر بیشتر از یک پروسه خرید معنا دارد. به معنای شنیده شدن، دریافت پاسخ به سوالات، رفع شدن مشکلات و احساس ارتباط با برند است. علاوه بر بازاریابی و خدمات مشتری، برندها باید به مشارکت مشتریان نیز توجه داشته باشند. مشارکت مشتریان به چه معناست؟ مشارکت مشتری یه معنی تشویق مشتری به تعامل و به اشتراک گذاری تجارب ایجاد شده از سمت...

۳ نکته برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید ۱

۳ نکته برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید

بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ ) یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است که حدود ۴۰ سال قدمت دارد و همواره این بحث وجود دارد که آیا عمر این راهکار آنلاین به پایان رسیده یا خیر؟ در حقیقت اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای گذشته بازاریابی ایمیلی به فعالیت بپردازیم، بازخورد خوبی دریافت نخواهیم کرد. در ادامه به ۴ مورد می‌پردازیم که با پیروی از آنها می‌توانید بازخورد خوبی از بازاریابی ایمیلی کسب‌وکار خود دریافت کنید: ۱) محتوای منحصر به فرد بیاورید محتوایی که در ایمیل خود به منظور بازاریابی می‌آورید، نباید تماما تبلیغاتی یا به منظور تمرکز روی تخفیف دادن...

آشنایی با مفاهیم طرح و مدل کسب و کار ۱

آشنایی با مفاهیم طرح و مدل کسب و کار

معمولا دو اصلاح مدل کسب و کار (Business Model) و طرح کسب و کار (Business Plan) در کنار یکدیگر مطرح می‌شوند. علیرغم شباهت این دو عنوان به یکدیگر، تاریخ آنها کاملا با هم متفاوت است. طرح کسب و کار اصطلاحی ست که استفاده از آن در ادبیات مدیریت دست کم دو قرن سابقه دارد، این در حالی ست که اصطلاح مدل کسب و کار عمری در حدود ۳ دهه دارد. به طور خلاصه «طرح کسب و کار» مجموعه اسنادی است که به عنوان توضیحی درباره برای چیستی یک سازمان و چگونگی کارکرد آن به سرمایه گذاران ارائه می‌شود. در دوران...

چگونه با مشتری شاکی و مشتری عصبانی برخورد کنیم؟ ۸

چگونه با مشتری شاکی و مشتری عصبانی برخورد کنیم؟

  نود و پنج درصد مشتریان شاکی بدون اینکه شکایت کنند به سراغ رقبا می روند. احتمالا برای خود شما اتفاق افتاده است وارد یک مغازه شده اید و فروشنده با شما برخورد نامناسب داشته است.شما به مغازه دار چیزی نگفته اید ولی دیگر از او خرید نکرده اید. زمانی که مشتری شکایت می کند این یعنی این که می خواهد از ما خرید کند اما در حال حاضر مشکلی دارد،او با شکایت کردن می خواهد به ما بگوید این مشکل را حل کن تا با شما همکاری خود را ادامه بدهم. پس زنده باد مشتری شاکی! چرا که او...

اصول برندسازی در قرن بیست و یکم ۶

اصول برندسازی در قرن بیست و یکم

اختلالات ناشی از انقلاب فناوری و بحران‌های به وجود آمده با وجود رسانه‌های اجتماعی، باعث شده که برندها به دنبال ایجاد و یا اصلاح هویت برند خود باشند. این روزها برندسازی یا برندینگ تفاوت‌های بسیاری با سال‌های قبل دارد. در این نوشته به اصول اساسی برندینگ در قرن بیست‌ویکم، عصر اطلاعات و اینترنت می‌پردازیم. توجه به خواسته‌ها و بازخوردهای مشتری هنری فورد جمله‌ی بسیار جالبی دارد، او می‌گوید: اگر ما از مردم می‌پرسیدیم که چه چیزی می‌خواهند؟ مطمئنا آن‌ها نمی‌گفتند ماشین! بلکه می‌گفتند ما اسب‌های سریع‌تری می‌خواهیم. اعتماد به مشتریان و بازخوردهای آنان نقش اساسی در برندسازی دارد، اما بازخوردهای...

شرح وظایف کارشناس فروش و بازاریابی ۶

شرح وظایف کارشناس فروش و بازاریابی

یکی از نکات مهم جهت افزایش کارایی تیم های فروش و بازاریابی مشخص بودن شرح وظایف کارشناس فروش و بازاریابی می باشد.هنگامی که وظایف مشخص باشد ،از یک سو کارشناس فروش ملاک های سنجش عملکرد خود را بهتر می داند و سوی دیگر کنترل عملکرد وی برای مدیریت بسیار راحت تر خواهد بود.در ادامه برخی از وظایف یک کارشناس فروش و بازاریابی نوشته شده است. – شناسایی و جمع آوری اطلاعات مشتریان فعلی، بالقوه و از دست رفته، طبقه بندی و ثبت آن ها مطابق با الگوی شرکت – ایجاد رابطه (حضوری،تلفنی،مکاتبه ) با مشتریان فعلی در مورد خرید و...

از تحقیقات بازاریابی ترس و واهمه نداشته باشید! ۱۹

از تحقیقات بازاریابی ترس و واهمه نداشته باشید!

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، کلمه ”تحقیقات بازاریابی” احساس بدی در ذهن و فکر و هرکسی ایجاد می‌کند. خیلی از فعالین این حوزه حتی از فکر کردن در مورد این موضوع نفرت دارند، تا چه رسد به انجام دادن آن!!! چرا؟؟؟ چون “خلاقیت مبحثی مبتنی بر درک یا انتقال مستقیم است!!!” منظورم از بین بردن ارزش‌ یا بی‌ارزش دانستن خلاقیت در نزد عموم نیست، بلکه قصد و منظور من تنها دفاع و طرفداری از تحقیق است. زمانی که تحقیقات بازاریابی به‌صورت صحیح و اصولی انجام بپذیرد، نتایج آن برای کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار مفید و اثرگذار است. اولین دلیل...

آیا از هشتگ ها درست استفاده می‌کنید؟ ۰

آیا از هشتگ ها درست استفاده می‌کنید؟

اگر بخواهیم تعریف مشخصی از هشتگ ارائه کنیم بهتر اینگونه بگوییم: «یک هشتگ برچسبی است که در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های میکروبلاگینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برچسب‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا پیام‌ها و نوشته‌هایی که به یک موضوع خاص پرداخته شده‌اند را براحتی پیدا کنند». کاربران هشتگ‌ها را با قرار دادن علامت # در ابتدای یک کلمه و یا عبارت می‌سازند و با قرار دادن آن در داخل متن و یا در انتهای متن مورد استفاده قرار می‌دهند. با این کار و کلیک روی کلمه هشتگ شده، کاربران می‌توانند نوشته‌های مرتبط به هشتگ نوشته شده که در سراسر...